Tavaszi Csobbanás

 

ice3

Köszöntsük a tavaszt és strandoljunk együtt a hideg vízben!!!

Az ember és a hideg viszonya meglehetősen félreértett jelenség…Ismerd meg a hideg jótékony hatásait, győzd le a félelmeid és kezdjük együtt a strandszezont!

Az esemény elsősorban jó fizikai állapotban lévőknek, erős immunrendszerrel rendelkezőknek ajánlott. A fürdőzésen mindenki saját felelősségére vesz részt, a helyszínen kötelező orvosi alkalmassági vizsgálat lesz minden jelentkező számára!

Együtt könnyebb, készüljünk fel lépésről-lépésre!
Enélkül is bele lehet vágni, de ha biztosra akarsz menni, akkor minden nap végezhetsz egy otthon is könnyen elvégezhető feladatot, így felkészülten várhatod a pancsolást. Kövesd a Facebookon vagy a Paleosport blogon a napi leckéket:

https://www.facebook.com/pages/Paleosport/736835106401419

http://paleosport.hu/?p=255

Időpont:
2015. március 14. szombat, 11 óra (Az eseményt rossz idő esetén is megtartjuk)
Érkezés, regisztráció, orvosi vizsgálat: 10 órától

Helyszín:
Dunaharaszti Kék Horgásztó és Strand
Budapesttől 15 percre, az MO-s autópálya közelében
Parkolási lehetőség megoldott

Regisztráció:
Kérjük regisztrálj az info@paleosport.hu e-mail címen a Név, Születési dátum, E-mail cím megadásával. Lehetőség lesz a helyszínen is nevezni, viszont a rendezvényt csak megfelelő számú jelentkező esetén tartjuk meg.

Regisztrációs díj: 500 Ft, ami a helyszínen fizetendő

A regisztrációs díj tartalmazza:
• a helyszíni orvosi alkalmassági vizsgálatot
• orvosi és vízimentői felügyeletet
• egy emléklapot a teljesítésről
• a Paleolit Életmód Magazin legfrissebb, március 13-ai számát
• további meglepetés ajándék

A nézők számára a belépés díjtalan!

További programok:
• A fürdőzés után egy rövid, közös edzés
• Előadás a hideg előnyös hatásairól 12.30-tól
• Ebédlehetőség: A helyszínen friss marhapörköltet készítünk vagy lehet választani a helyi büfé kínálatából.

Támogatók:
Paleocentrum Kft.
Paleolit Életmód Magazin Kft.
Synergytech Kft.

Ehetemmm

Várjuk további szponzorok jelentkezését!

PALEOLIT_Logo VÉGLEGES.psd     paleolitlogo kicsi

synergytech_logo                             ehetemm

**********************************************************

Csobbanjunk együtt, a jó hangulat garantált!
**********************************************************

Oszd meg az eseményt és hívd el a barátaid is!

 

Ha szeretnél egy összefoglaló előadást meghallgatni a hideg elméletéről és gyakorlatáról, akkor ITT megteheted!

Gondolatok a hidegvizes fürdőzésről

A skandináv népeknél és az oroszoknál régi szokás a téli hideg vizes fürdőzés, egy jó buli az egész, miért ne próbálhatnánk ki mi is! Nem árt azonban az óvatosság, az alábbiakban jobban megismerheted ezt a műfajt.

Az ember és a hideg viszonya meglehetősen félreértelmezett jelenség, ha jobban megismered az elméletét, korántsem lesz olyan félelmetes. Ehhez ajánlom dr. Jack Kruse: Cold Thermogenesis cikksorozatát, Wim Hof: Becoming the Iceman könyvét vagy A Paleon Túl című kötetet.

A lényeg, hogy hozzá lehet szoktatni magad a hideghez, fokozatosan alkalmazkodni tud a szervezeted, elvileg erre minden ember képes. A rendszeres hideghatásnak számos egészségjavító hatása van: gyulladáscsökkentő-fájdalomcsillapító hatású, felfrissít, erősíti az immunrendszert és keringési rendszert, gyorsítja az edzések utáni regenerációt.

Beszélhetünk egyszeri hatásról és alkalmazkodásról. Minél jobban alkalmazkodott valaki a hideghez, annál tovább bírja mellékhatások nélkül az egyszeri hideghatást.

Az alkalmazkodáshoz szükséges kiváltó inger a rendszeres, fokozatosan erősödő hideghatás. Ezek alapján fel lehet rajzolni egy skálát a legfázósabbaktól kezdve egészen a hideg világrekorder, Wim Hof-ig. Itt mindenki elhelyezheti az aktuális állapotát, a jó hír, hogy ezen bármikor lehet javítani!

10367156_994994563861539_373408149528311449_n    arrow wim hof

Kiknek nem ajánlott?

Szív- és érrendszeri betegségben, légúti betegségekben szenvedőknek.

Alkoholfogyasztás után sem ajánlott bemenni, mert ilyenkor kitágulnak az erek és gyorsabb lesz a kihűlés!

 [Ha szeretnéd tovább olvasni a cikket, csatlakozz a patreon blogomhoz!]

Ha szeretnél egy összefoglaló előadást meghallgatni a hideg elméletéről és gyakorlatáról, akkor ITT megteheted!

Tavaszi Csobbanás: Felkészülés lépésről-lépésre a nagy napra

ice111Ebben a bejegyzésben minden napra kapsz egy otthon is könnyen elvégezhető feladatot, melyek segítségével sokkal felkészültebben ugorhatsz a hűvös vízbe. Kövesd a gyakorlatokat és élvezd a hidegtűrőképességed fejlődését!

A leckék fordított sorrendben lesznek ebben a cikkben közölve, tehát mindig a legfrissebb lesz felül.

21. lecke Jeges vizes kádfürdő vagy zuhany

Holnap lesz a Tavaszi Csobbanás, remélem már izgatottan várod, hogy kipróbálhasd! Ehhez egy utolsó harci feladatot ajánlok: Hideg-jeges vizes kádfürdő 20-30 percig vagy hidegzuhany 15-20 percig. Innentől nincs más dolgod, mint bekészíteni a fürdőruhád az eseményre!

Gratulálok, ha idáig eljutottál, garantáltan élvezni fogod a holnapi fürdőzést! Találkozzunk a Kék-tónál!

20. lecke Jeges vizes kádfürdő vagy zuhany

Utolsó előtti felkészülési nap következik: Hideg-jeges vizes kádfürdő 10-15 perc időtartamban vagy hidegzuhany 15-20 percig. Utána törölközés, visszamelegedés és a holnapi jégadag bekészítése következik!

19. lecke Jeges vizes kádfürdő vagy zuhany

Figyelem, haladó szint következik! A frissen készült jeget dobd bele a hidegvízzel telt kádba, várj amíg a jégnek legalább a fele elolvadt, majd merülj el a kádban nyakig. Az időtartamot visszaveheted 5-10 percre, ha úgy érzed. Zuhanyosoknak marad a 15 perces szimpla hidegvizes edzés.

Ha volt és lesz kád, akkor holnapra is gyárts jeget! Ha lehet mégtöbbet.

18. lecke Hidegvizes kádfürdő vagy zuhany

Jöhet egy újabb hidegvizes kádfürdő 20-25 perc időtartamban vagy egy 12-15 perces zuhany. A törölközés után engedd a tested, hogy magától visszamelegedjen.

Most ismét vedd elő a jéggyártó edényeidet és készíts 2-3 doboznyi jeget a mélyhűtőben a következő feladathoz!

17. lecke Hidegvizes kádfürdő vagy zuhany

Közeleg a nagy nap! Készülj rá ismét egy hidegvizes kádfürdővel (15-20 perc) vagy zuhannyal 10-12 perc. A szeánsz után törölközz meg és melegedj vissza magadtól.

16. lecke Hidegvizes kádfürdő, zuhany

Most ismét a hidegvizes kádfürdő vagy zuhany következik, kicsit hosszabb időtartamban, mint legutóbb (10-15 perc a kádban vagy 5-10 perc zuhany). Fürdés után törölközz meg és hagyd magad visszafűteni.

15. lecke Hidegvizes kádfürdő, zuhany

Elérkeztünk egy következő lépcsőhöz: ez már majdnem olyan lesz, mint maga a Tavaszi Csobbanás! Ha van fürdőkád otthon, az a legjobb, töltsd tele hideg csapvízzel és merülj el benne 5-10 percre! Így az otthoni biztonságos környezetben szimulálhatod a strandolást Ha nincs kád, akkor jöhet a hidegzuhany: ennek az első fél perce nem túl kellemes, de amint beborított mindenhol a víz, utána már jól fog esni. Tarts ki 3-5 percig! Ha végeztél, törölközz meg és hagyd magad visszamelegedni.

14. lecke: Test jegelése közvetlenül

Ebben a feladatban a test jegelés csúcsedzése következik, ezután ismét változtatunk a technikán. Nincs más dolgod, mint az előző leckékhez hasonlóan egy nagy adag jeget – ami ugye vízhatlan zacskóban van – közvetlenül a bőrödre helyezned a hasadon, mellkasodon. Az idő most már 30 perc lesz, persze ha jól esik, nyugodtan lehet tovább is. Figyelj a szervezeted visszajelzéseire, ha úgy érzed, akkor iktass be rövid szüneteket! ráadásként most is lehet még  arc és végtag fürdetést csinálni, kimenni a szabadba hiányos öltözetben. Jó hír, hogy a következő leckéhez nem kell újabb jégadag, hadd pihenjen kicsit a mélyhűtő!

13. lecke: Test jegelése közvetlenül

A feladat ismerős: tegyél egy nagy adag jeget – ami vízhatlan zacskóban van – közvetlenül a bőrödre a hasadon, mellkasodon nettó 20-25 percre. Figyelj a tested visszajelzéseire, ha úgy gondolod, akkor iktass be rövid szüneteket! Ha érzel még késztetést nyugodtan lehet további arc és végtag fürdetést csinálni, kimenni a szabadba hiányos öltözetben.

A következő leckéhez készítsd be most is a nagyobb adag jeget a mélyhűtőbe!

12.lecke: Test jegelése közvetlenül

Nincs más dolgod, mint az előző leckéhez hasonlóan egy nagy adag jeget – ami ugye vízhatlan zacskóban van – közvetlenül a bőrödre helyezned a hasadon, mellkasodon 10-15 percre. Figyelj a szervezeted visszajelzéseire, ha úgy érzed, akkor iktass be rövid szüneteket! Ha érzel még késztetést nyugodtan lehet további arc és végtag fürdetést csinálni, kimenni a szabadba hiányos öltözetben.

A következő leckéhez készítsd be most is a nagyobb adag jeget a mélyhűtőbe!

11.lecke: Test jegelése közvetlenül

Indul a következő fokozat, vagyis a test közvetlen jegelése. Hasonló az eljárás az előzőekhez (lásd 6-10. lecke), csak most a nagy adag jeget – ami ugye vízhatlan zacskóban van – közvetlenül a bőrödre helyezed a hasadon, mellkasodon 5-10 percre. Most különösen figyelni kell, ha úgy érzed, akkor iktass be rövid szüneteket! Ha nem bírsz magaddal, nyugodtan lehet még pluszban arc és végtag fürdetést csinálni, kimenni a szabadba hiányos öltözetben.

Készítsd be most is a nagyobb adag jeget a mélyhűtőbe a következő leckéhez!

10.lecke: Test jegelése ruhán keresztül

A ruhán keresztüli jegelés csúcsedzése következik! Ahogy az előzőekben (6-9.lecke) is, csomagolj nagyobb mennyiségű jeget vízhatlan zacskóba és helyezd a hasadra-mellkasodra ruhán keresztül. Mostanra elvileg menni fog a nettó 30 perc is, közben kisebb szüneteket lehet tartani, ha kellemetlen érzeteket okozna. Szorgalmi feladat továbbra is az arc-végtag fürdetés és a szabad levegőn tartózkodás.

A következő alkalomra ismét készítsd be a mélyhűtőbe a nagyobb mennyiségű jeget!

9. lecke: Test jegelése ruhán keresztül

A feladat hasonló, mint korábban (lásd. 6-8.lecke), tegyél nagyobb mennyiségű, vízhatlan zacskóba csomagolt jeget kell a hasadra mellkasodra ruhán keresztül. A mostani alkalommal a nettó 20-25 perc jegelés lenne a cél, vagyis kisebb szüneteket lehet tartani közben, ha kellemetlen érzeteket okozna. Ha ráérsz, akkor nyugodtan csinálhatsz még arc és végtag fürdetést, kimehetsz a szabadba alulöltözötten.

A következő alkalomra ismét készítsd be a mélyhűtőbe a nagyobb mennyiségű jeget!

8. lecke: Test jegelése ruhán keresztül

A feladat akár az előzőekben (lásd. 6-7.lecke), vagyis nagyobb mennyiségű, vízhatlan zacskóba csomagolt jeget kell a hasadra mellkasodra helyezned egyelőre ruhán keresztül. A mostani adag a nettó 15-20 perc jegelés lenne, kisebb szüneteket lehet tartani közben, ha kellemetlen érzeteket okozna. Fakultatív módon, most is lehet még pluszban arc és végtag fürdetést végezni, alulöltözötten kint tartózkodni.

A következő alkalomra ismét készítsd be a mélyhűtőbe a nagyobb mennyiségű jeget!

7.lecke: Test jegelése ruhán keresztül

A feladat megegyezik az előzővel (lásd. 6.lecke), tehát egy nagyobb mennyiségű jégre lesz szükséged (2-3 jégkrémesdoboznyitól egészen akár a 20kg-ig is, kinek mekkora helye volt a mélyhűtőben). A jeget tedd vízhatlan zacskóba (akár több rétegbe is), hogy ne csöpögjön miközben olvadozik. A feladat a has és mellkas jegelése lesz ülő vagy fekvő helyzetben. Most emeld az adagot és érd el a nettó 10-12 perc jegelést, kisebb szüneteket lehet tartani közben, ha kellemetlen érzeteket okozna. Ha van időd, ne fogd vissza magad, most is lehet még pluszban arc és végtag fürdetést végezni, alulöltözötten kint tartózkodni.

A következő alkalomra ismét készítsd be a mélyhűtőbe a nagyobb mennyiségű jeget!

6.lecke: Test jegelése ruhán keresztül

Egy újabb szakasz következik a hidegadaptációban, a következő leckékhez nagyobb mennyiségű jégre lesz szükség (2-3 jégkrémesdoboznyitól egészen akár a 20kg-ig is, kinek mekkora helye van a mélyhűtőben). A jeget tedd vízhatlan, nem lyukas zacskóba (akár több rétegbe is), hogy ne csöpögjön miközben olvadozik. A feladat a has és mellkas jegelése lesz ülő vagy fekvő helyzetben, az első néhány alkalommal még csak ruhán keresztül, hogy ne okozzon fagyási sérülést. Később – bármilyen hihetetlenül is hangzik – mehet majd közvetlenül a bőrre is és nem fog problémát okozni. Az első alkalommal a nettó 5-8 perc jegelés lenne a feladat, kisebb szüneteket lehet tartani közben, ha kellemetlen érzeteket okozna. Fakultatív módon, most is lehet még pluszban arc és végtag fürdetést végezni, alulöltözötten kint tartózkodni.

A következő alkalomra ismét készítsd be a mélyhűtőbe a nagyobb mennyiségű jeget!

—————————————————————————————————

5.lecke: Arc+kéz fürdetés jeges vízben

Elérkeztél az utolsó arc+kéz fürdetés naphoz. A feladat ugyanaz, mint az előzőekben (lásd. 4. lecke)! Remélhetőleg már egyre jobban bírod az arc fürdetést és közeledsz a nettó 10 perchez. Szorgalmi feladatként most is végezhetsz néhány plusz dolgot: pl. lábfej fürdetése a jeges vízben vagy tölts kint néhány percet a szabadban fürdőruhában.

A következő napokhoz szükség lesz mégtöbb jégre, a legjobb, ha tudsz legalább 10 kg-nyit gyártani, de ha csak 2-3 műanyag doboznyit sikerül, azzal is elvégezhető a program. Készítsd be a mélyhűtőbe!

——————————————————————————————

4.lecke: Arc+kéz fürdetés jeges vízben

Nincs más dolgod, mint megismételni az előző feladatot (lásd. 3. lecke)! Remélhetőleg már egyre jobban bírod az arc fürdetést és közeledsz a nettó 10 perchez. Ha van időd és kedved, most is végezhetsz néhány plusz gyakorlatot: pl. lábfej fürdetése a jeges vízben vagy tölts kint néhány percet a szabadban fürdőruhában.

Holnap is van nap, készítsd be a következő jégadagod és gondolkodj, hogyan fogsz tudni mégtöbb jeget gyártani, mert nemsokára szükség lesz 10-20kg-ra!

———————————————————————————————–

3. lecke: Arc+kéz fürdetés jeges vízben

Ismételd meg az előző feladatot (lásd. 2. lecke)! Most még abban a fázisban vagyunk, hogy növeljük az arc és kéz fürdetés időtartamát, a cél a nettó 10 perc. Ha van időd és kapacitásod, néhány plusz gyakorlatot is csinálhatsz: pl. az arc és kéz után lábfej fürdetése a jeges vízben vagy tölts kint néhány percet a szabadban fürdőruhában.

Jó gyakorlást és készítsd be a holnapi jégadagod! Kezdj el gondolkodni, hogyan fogsz tudni mégtöbb jeget gyártani, mert pár nap múlva szükség lesz 10-20kg-ra.

———————————————————————————————————————————————

2.lecke: Arc+kéz fürdetés jeges vízben

Ez a feladat szinte teljesen megegyezik az előzővel (lásd 1.lecke), a lényeg, hogy növeld a jeges vizes arc fürdetés időtartamát az előző napon elért időhöz képest. A cél a következő napokban, hogy képes legyél nettó 10 percig (tehát a szüneteket nem számolva) a vízben tartani az arcod.

Plusz feladat mára, hogy a szünetekben áztasd a kézfejeid is a vízbe, figyelve a szervezeted visszajelzéseire, tehát csak óvatosan! Az edzés végén hagyd, hogy maguktól visszamelegedjenek a lehűtött testrészeid.

Ezzel a gyakorlattal ismét tettél egy lépést a jobb hidegtűrés irányába, és a kézfejed is edzett lesz a nagy napon!

U.I.: Holnap folyt. köv. tehát készítsd be a mélyhűtőbe a következő jégadagot!

———————————————————————————————————————————————-

1. lecke: Arc fürdetés jeges vízben

Önts fel egy műanyag lavort vagy az eldugaszolt mosdókagylót 2/3 részig hideg csapvízzel!

Tedd bele a jeget és várj 10-15 percet, hogy a jég lehűtse a vizet! Közben távolíts el minden sminket magadról (persze csak ha van)!

Készen állsz? Akkor dugd bele az arcod a hideg-jeges vízbe, amíg jólesik és bírod levegővel!

Nem baj, ha először csak néhány másodpercig megy, pihentesd magad 20-30 másodpercig és ismételd meg a szeánszot még 4-5-ször! Ezután hagyd, hogy magától visszamelegedjen a bőröd. Ha esetleg sok a szabadidőd, akkor később a nap folyamán megismételheted a gyakorlatot.

Ennyi volt mára, ezennel elindultál a hideg-adaptáció útján! Milyen volt? Túlélhető?

U.I.: készítsd be a mélyhűtőbe a holnapi jégadagot!

———————————————————————————————————————————————-

0. lecke: Tölts meg egy nagyobb jégkrémesdoboz méretű műanyag edényt hideg vízzel és tedd a mélyhűtőbe! Így készül a jég, amit használunk az 1. leckében.

 

Ha szeretnél egy összefoglaló előadást meghallgatni a hideg elméletéről és gyakorlatáról, akkor ITT megteheted!

– 20 fokban nyári ruhában flangál az orosz hölgy! Azt hiszem megvan Wim Hof párja…


russiancoldwoman1 Az 50 esztendős orosz hölgy, Galina Kutereva a kemény téli  mínuszokban is nyári ruhákban jár, nem fázik, soha nem beteg  és jóval fiatalabbnak néz ki a koránál.
 

  A Togliatti városában – ahol a januári átlaghőmérséklet -10-15 °C,  tehát  néha -20-25 fok is lehet – élő óvónő évek óta sokkolja a helyi  lakosságot a  téli öltözködésével. Tudományos szempontból  igyekeztem körbejárni az  utóbbi időben a hideg témát, de az orosz  hölgy valami egészen új trükköt  tudhat, ő inkább a „lelki  beállítottságnak” és persze a rendszeres  gyakorlásnak tudja be a  nem mindennapi képességét.

 Mi a titka?

 „A hideggel való barátságom úgy kezdődött, hogy egy komoly betegségben szenvedtem, amit nem igazán tudtak gyógyítani, ezért alternatív megoldásokat kezdtem keresni. 1989-ben találtam egy orvost Togliattiban, aki átmenetileg meggyógyított és a félelmeim, függőségeim is sikerült elhagynom, mondhatni befoltoztam az akkori életemet. Ám ahogy telt az idő, újabb betegségek és problémák jöttek elő, így 2005-ben újra ellátogattam az orvoshoz, de ezúttal teljesen kicseréltem az életmódomat, a hozzáállásomat a világhoz és az emberekhez, harmonikussá változtattam az életemet. Teljesen megújultam, más ember lettem.”

Ebből még nem tudtunk meg mindent, de a hidegrekorder hölgynek a hidegtűrésen kívül más érdekes szokásai is vannak, melyek szerinte segítenek megőrizni a fiatalságát. Őszülő haját nem festi be, nem akarja meghamisítani a korát. Sminket sem használ, az arcát és a haját csak egyszerűen hideg vízzel mossa. A hóesésben is könnyű nyári szandálban jár, de nem fagy meg a lába, inkább a hó olvad meg körülötte. Napi rutinja a „térdenjárás”, ilyenkor 400 lépést tesz meg térdre ereszkedve, szerinte ez nagyban hozzájárul a gerinc, az ízületek és az emésztőrendszer egészségéhez. Heti egy napot böjtöl, ilyenkor csak vizet iszik.

 Mik a további tervei és mi a hitvallása?

„Szerintem bárki képes lehet legalább 100 évig élni, szeretnék sokáig egészséges maradni, és megtanítani erre a gyerekeimet, unokáimat, sőt az ük-ükunokáimat is… Az embereknek szeretniük kellene egymást és hálásabbnak lenniük az életükért, ez az egyik nagy titka az egészségnek. A férjem is meggyógyult egy daganatos betegségből a módszerem segítségével. A legtöbben az irigység, féltékenység, harag, ingerlékenység miatt betegszenek meg. Mindenkinek a saját életét kellene élnie, a saját útját járnia, nem pedig azt, amit mások ráerőszakolnak.”

OROSZTUDÓK FIGYELEM!

Örömmel veszem, ha valaki megírja, hogy van-e további magyarázat a fentieken kívül a hölgy hidegtűrésére az alábbi videókban! Sajnos a cikkből nem derül ki minden és az orosszal elég csehül állok, viszont nagyon érdekelne, hogy mi lehet a háttérben! Azt tudom, hogy WIm Hof a „hidegelés” világrekordere, a rendszeres hidegben tartózkodáson kívül a tummo meditációt használja a hidegtűrés javítására, ahogy egyes tibeti szerzetesek. Egyszerűen csak lelki erővel is megoldható lenne? Számomra ez még elég megfoghatatlanul hangzik, de nem zárok ki semmit. Egy biztos, az ember biológiája lehetővé teszi a hidegtűrést, aztán hogy ezt mivel hozzuk ki, arra úgy látszik több út lehetséges, melyek még nincsenek mind megfejtve. Addigis marad a rendszeres gyakorlás…

VIDEO I:

VIDEO II:

 Levezetésnek íme néhány kép:


russiancoldwoman2russiancoldwoman5russiancoldwoman7russiancoldwoman3russiancoldwoman6

Ha szeretnél egy összefoglaló előadást meghallgatni a hideg elméletéről és gyakorlatáról, akkor ITT megteheted!

Forrás:

 http://hybridtechcar.com/woman-feel-cold-6-photos/

http://augustnews.ru/galina-kutereva-tolyattintsy-ne-veryat-svoi-glazam/

http://ok.ru/profile/526335379918

http://russiancitiestoday.com/125-what-about-life-in-togliatti-in-russia