MovNat edzések

Természetes mozgásformák kint a szabadban…

Legyél természetesen fitt, ügyes és erős!

 Használd arra a tested, amire az evolúció tervezte!

  11169816_522555327883421_5199939435658698942_n 1463169_522554634550157_8137248683915775181_n 11141178_522555337883420_3399885161316342868_n 11999214_10207948303252425_1938844191_o

MovNat_SM_BME1  IMG_1261  IMG_1272 IMG_0383

A rendszeres edzések szünetelnek, mert 2017-ben előreláthatólag a Kanári-szigeteken leszek… Jelenleg online edzéstervezésre, Skype konzultációra van lehetőség vagy ha pont ide tervezed a nyaralásod és szeretnél egy rövid edzést, esetleg egy egész napos mozgásprogramot, keress meg és összehozzuk!

E-mail: info@paleosport.hu

mn2s

Mi a MovNat?

A MovNat (Natural Movements) egy olyan összetett mozgásforma, amely az ember valamennyi mozgásképességén alapul. Tehát futunk, ugrálunk, függeszkedünk, egyensúlyozunk, kúszunk-mászunk, dobálunk, emelünk, cipelünk, páros feladatokat végzünk. A MovNat sportbeli képességeket és gyakorlatias tudást fejleszt, mellékesen a szellemi teljesítményt, éberséget, tudatosságot is. Célja a hatásosság, hatékonyság és alkalmazkodóképesség magas szintre emelése a környezeti és szituációs feltételekhez igazodva. A mozgások helyes technikáját fontosabbnak tartja a speciális teljesítmény fokozásánál (erő, állóképesség, esztétikum). Minek fejlesszünk valamit, amíg nem működik rendesen? Természetesen “mellékhatásként” ezek is fejlődnek és a helyes technikák elsajátítása után fokozzuk az intenzitást, mindig új kihívást adva az izmoknak, idegrendszernek. Kiváló módszer az izmok-ízületek egészségének megőrzéséhez, fejlesztéséhez, sérülésmegelőzéshez, alakformáláshoz és minden specializálódott sportág megalapozásához, vagy kiegészítő edzésmódszereként.

Bővebben angolul: www.movnat.com

Kiknek ajánlott?

Gyakorlatilag minden embernek (Homo sapiensnek) kortól-nemtől függetlenül, ugyanis olyan mozgásformákat tanulhatunk és fejleszthetünk magas szintre, melyekre az emberi váz- és izomrendszer a hosszú evolúciós út alatt adaptálódott. Ezeknek a technikáknak a rendszeres gyakorlása a mai ülő életforma mellett különösen fontos lenne mindenki számára. Tehát egyaránt érdemes elkezdeni a MovNatot:

  • hobbisportolóknak, akik szeretnének jobban mozogni és fitten tartani magukat
  • gyerekeknek, a fölösleges energiák levezetésére és a mozgáskultúra megalapozására
  • szülőknek, nagyszülőknek, akik szeretnék a “berozsdásodott” ízületeiket helyrehozni, hogy újra rendszeresen sportolhassanak vagy játszhassanak a gyerekeikkel, unokáikkal
  • versenysportolóknak, az egyoldalú terhelés kompenzálására, sérülésmegelőzéshez, koncentrálás-tudatosság fejlesztéshez

Hogy néz ki egy edzés?

Egy alapos bemelegítéssel kezdünk, majd technikai elemeket tanulunk, gyakorlunk. Ezek a részek még kevésbé intenzívek, sokkal inkább a koncentrációt, ügyességet veszik igénybe. Az edzés második felében fokozzuk az intenzitást, hogy az izmok anyagcseréjét is megdolgoztassuk és végül egy kis levezetéssel zárunk.

Miért edzünk kint a szabadban?

A MovNat filozófiájában benne van a természetközeliség, ami igencsak hiányzik a legtöbb mai ember életéből, sokan a négy fal között töltik szinte az egész napjukat. A kinti edzés időtartama alatt észrevétlenül is visszacsatlakozunk egy kicsit a természetes közegünkhöz, aminek számtalan pozitív hatása van az egészségre. pl. nyáron fokozhatjuk a D-vitaminszintézist, télen pedig erősíthetjük az immunrendszerünket.

Milyen felszerelésben MovNatozhatok?

Laza sportruházat, amit nem sajnálsz, ha koszos lesz. Cipőválasztásnál részesítsd előnyben a minimalista lábbeliket, tehát az ötujjas vagy a vékony, rugalmas talpú változatokat. Ahol a terep biztonságossága engedi, ott leginkább mezítláb szoktunk gyakorolni.

Miyen edzésmúlttal ajánlott elkezdeni?

Nem szükséges komoly edzésmúlt, bárki elkezdheti, hiszen természetes, belénk kódolt mozgásformákról van szó. Induláskor mindenki automatikusan „kezdő-MovNatos” lesz, később a korábbi sportmúlt lehetővé teszi a gyorsabb fejlődést és intenzívebb edzéseket.

Sérülés esetén is lehet edzeni?

Ez mindig egyéni elbírálás alapján lehetséges. Súlyosabb sérülés esetén nem feltétlenül ajánlott, mindenképpen szükséges az orvosod, gyógytornászod beleegyezése. Kisebb sérülések, mozgásszervi panaszok esetén jótékony hatású lehet a MovNat edzés, gyorsíthatja a regenerációt, javítja az ízületek mozgásterjedelmét, mobilitását. Fokozza az izmok lazaságát, ízületek erősségét.  

 

Nézd meg korábbi edzésvideóinkat és iratkozz fel a PaleoSport Youtube csatornára! ITT

 

Korábbi blog-bejegyzéseimben is olvashatsz a MovNat-ról:

 

 Jelentkezés: Sáfrán Mihály

E-mail:  info@paleosport.hu

mn2s

Támogass a legmagasabb MovNat fokozat megszerzésében!

Fund me to reach the highest MovNat degree!

8 thoughts on “MovNat edzések

  1. Na, ez sem egy olcsó mulatság. Pláne úgy, hogy olyasmiről beszélünk, amit otthon a szabadban bárki ingyen és bérmentve elvégezhet. Nem is értem, hogy mi kerül ennyibe. Kíváncsi vagyok ki jön rá először arra, hogy napozni sem lehet ám csak úgy, ahhoz is kell egy szakértő (akit persze tisztességesen meg kell fizetni).

    • Kedves Gábor! Igen, lehet nézni így is a dolgokat, hogy drága. De akkor az összes többi edzésforma is drága, egy kettlebell, TRX, crossfit, jóga stb. óra is hasonló áron megy manapság. Valóban lehet egyedül is csinálni ezeket a mozgásformákat ingyen, bérmentve. Sőt futni, úszni is lehet ingyen, mégis léteznek futóedzők, úszóedzők, akik időt, energiát, pénzt fektettek a saját képzésükbe, hogy a rájuk bízott tanítványok fejlődését minél jobban segíteni tudják. Mellesleg általában sokéves versenyzői múltjuk, tapasztalatuk is van, amit szintén átadnak az edzettjeiknek. Edzősködhetnék ingyen is heti 4 napot és akkor jó eséllyel pályázhatok a szentté avatásra majd kb. 150 év múlva, csak közben éhenhalnék.
      Szóval semmi sem kötelező, ez egy lehetőség azoknak, akik szeretnének ezzel a sporttal komolyan, szakszerű felügyelet mellett foglalkozni!

      • Természetesen sehol sem vagyok sportolói tapasztalatok terén hozzád képest, ezért vállalom, hogy hibás nézetet képviselek. De én úgy látom, hogy edzőre az élsportolóknak van igazán szüksége, ahol a teljesítmény maximalizálása a valódi cél és nem az egészséges életmód az elsődleges szempont. Ha valaki egyszerűen csak az életminőségét kívánja optimalizálni, javítani azt edzői segítség nélkül is egyszerűen megteheti, anélkül, hogy ezért fizetnie kellene (pl. rendszeresen olvassa Jack Kruse írásait).

        • Köszi, de nem az élsport múlt a lényeg. Az edzőség egy szakma. Én is meg tudom varrni a ruhámat, meg le tudom rakni a parkettát, de az olyan is lesz. egy szakember 100x jobban és gyorsabban megcsinálja. Ha megnézzük, hogy egyes hobbisportolók milyen technikával futnak vagy emelnek súlyokat a konditeremben, bizony lenne mit kijavitani, hosszutávon sokszor sérüléshez vezet a rossz mozgás. Az edzéstervezésről nem is beszélve. Szoval szerintem nemcsak az élsportban van szükség edzőre, mint ahogy vannak is többszázan-ezren az országban, akik felügyelik a hobbisportolók edzéseit és hasznos tanácsokkal látják el őket. De ez meg az én véleményem, mindenki úgy gondolja ahogy akarja és úgy sportol ahogy akar.
          Jack Kruset meg bárcsak olvasnák az emberek és megértenék, de elég kemény dió még a természettudományos végzettségűeknek is, azért remélem elterjed lassan.
          egyébként Kruse kimondottan támogatja a MovNatot:

          http://forum.jackkruse.com/index.php?threads/what-exercises.26/

          “For me if cortisol is up…..back off all exercise. If its ok then consider mov nat, weights, sprints……that is about it. My favorite is Mov Nat. What erwan advocates fits in ideally to how the human brain works”

          http://www.eventbee.com/v/movnat/event?eid=914461382

          http://forum.jackkruse.com/index.php?threads/so-you-think-ct-and-movnat-dont-have-history.8648/

          • Mi a kisfiammal MovNatozunk, és én biztos nem kezdenék bele edző nélkül gyakorolni. Az edzés elején általában kicsit lehidalunk, hogy mik a technikai elvárások aznapra, aztán megtanuljuk a gyakorlatokat. Sokat szerencsétlenkedünk az elején (meg a közepén, meg úgy általában), de aztán szépen alakulnak dolgok. Nem evidensek a feladatok és nem egyszerűek.

          • Igen, vannak könnyebb, nehezebb feladatok. Lehet egyedül is gyakorolni, sok ismerős mozgás van benne akár tornaórákról vagy internetes videókról… Egy edző azért jó, mert érti, hogyan lehet rendszerben felépítve, egyénre szabottan haladni és a külső szem sokat segít csiszolni a technikákon. Hajrá, folytassátok!

  2. Valóban többet kéne Dr. Kruse írásait olvasni sokaknak. Pl. nagyon nem tetszik mikor olyan cikkekkel találkozok paleos körökben, amik a ketogént támadják. Ebbe sajnos az általam mélységesen tisztelt Szendi Gábor is beletartozik. Mert ha végigrágjuk magunkat Kruse Cold Thermogenesis című írássorozatán, akkor egyértelművé válik, hogy télen ez a legoptimálisabb működési módunk. Vagyis ha a nagy kirakós játékból kihagyunk bizonyos részleteket, pl. szezonalitás, hidegadaptáció, hőmérsékletfüggés, akkor elég könnyen tévutakra tévedhetünk. Továbbá annak is örülnék, ha a fény szerepét is jobban megértené a hazai paleos (és nem paleos) közösség (lásd Jack Kruse írásait, pl. Ubiquitination bejegyzései). Off vége.

    • Örülök, hogy olvasod Kruset! Bizony az egészség nem csak az étrend-játékról szól, sokkal több faktoros. Fény, évszakok, földrajzi hely, EMF stb. legalább ilyen fontos…

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.